Hjälp mig att finna ett namn

 
Sitter här och har precis googlat på flicknamn.
Vill ha något exotiskt, eller åtminstone annorlunda.
Zarah var ju meningen att det skulle uttalas som Tzarah
men det blev ju svenska Sara eftersom ingen verkar vilja säga
hennes riktiga namn även när hon säger det rätt själv.
Så nu vill jag inte ha något som dom kan sätta fel klang på.
Här är några förslag som jag funnit, dela gärna med er om
ni hittar något som ni tycker vore fint.
 
Teresa, Jaqueline, Antonia, Daniela, Naomi
Leonora, Adriana, Alecia, Celine, Ciara, Lelah
Aminah, Jamilah
 
En del namn är italienska, en del latinska och några få afrikanska.

Kommentarer
Postat av: Suad

tycker Sahara är jättefint :) och Lelah :)

2012-07-08 @ 20:06:43
URL: http://www.hypothetiically.blogg.se
Postat av: MaryCaroline

Jamilah var fint :) Sen gillar jag namnet Jasmine :)

2012-07-10 @ 19:36:51
URL: http://marycaroline.blogg.se
Postat av: Christine

Alicia tycker jag :) Tänker på om Zarah skulle passa i det och det tycker jag. Systrarna kanske blir jättelika!

2012-07-11 @ 19:52:51
Postat av: Sara

Leonora och Selma är jättefina namn :)

2012-07-13 @ 22:35:31
URL: http://unikingenannanlik.blogg.se
Postat av: Maria

Å vad fina namnförslag! Jag röstar så här :)
1. Teresa som sagt (lilla moder Teresa :)
2. Leonora
3. Lelah
Men gillade alla namnen, alla hade en bra klang och passade ihop med sin systers, blir stolt gudmor även om hon skulle bli döpt till Ulla Berta :)!

2012-07-19 @ 23:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0