Semester i regnet

 
Äntligen så får man semester och så ser väderrapporten ut såhär!
Skitkul, jag är inlåst tre veckor med en rastlös unge som har
infunnit sig i den härliga tre-års trotsen och vi har ingenstans att ta vägen.
Idag åkte vi till gymmet men blev kenkade barnpassning så det var
bara att vända och se glad ut. Med detta väder så är barnpassningen
alltid full och min träningen kommer att gå åt helvete.
Vi åkte hem till min mamma några timmar och det var faktiskt mysigt.
Det var länge sedan som jag var ensam med min mamma.
Trots alla familjekonflikter som tar kål på mig just nu så känns
mamma ändå vettigast när hon håller sig borta från fördomsfulla uttryck
och idiotiska kommentarer. Saker som tyvärr gör att hon brister i mina ögon ibland.
Men idag var det inget sånt snack och vi njöt bara av den korta värmen
och solen som tittade fram.
 
På lördag kommer min bästa vän från Italien och jag ber till
Gud att vädret vänder för annars kommer vi inte kunna
hitta på ett enda dugg. Både skansen och grönan går ju bort
när det regnar och viljan att ta sig ut med tusen regnkläder lockar inte mig
som är långt ifrån en van viking:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0