Stolt över mig själv

 
 
 
 
Känner mig riktigt stolt över mig själv.
Har tränat flitigt ett tag nu och för några dagar sedan så startade
jag "mitt nya hälsosamma liv" vilket inkluderar mer träning, promenader,
nyttiga livsmedel och en nyttig kost som idag består av Paulúns juice
och flingor, mer musik för musik är faktiskt otroligt läkande,
mindre tid med folk som tar energi istället för att ge och
en ny start med mer fokus på mig själv och mina behov.
Detta måste vara den perfekta medicinen på ett nystart i livet
eller vad tror ni?
 
Var extra stolt ikväll då jag slutade jobba och var vrålhungrig.
Och istället för att investera dyra pengar i mindre kroppsvänliga matprodukter
så köpte jag en dietbar och smällde i mig på vägen hem.
Under dessa jobbdagar har jag även lagat min egen mat hemma,
skippat kolhydraterna och gjort fräscha sallader till mitt protein istället.
Och nej, det är inte för att gå ner i vikt för jag är i månad fem
och fortfarande så ligger jag på 50kg så vikten har aldrig
varit mitt problem förutom när jag ansett att jag väger för lite.
Men skräpmat sätter sig på kärlen inifrån och påverkar
både humör och ork. Man ska inte låtas sig luras av att man är smal.
 
Hemma har jag sorterat ut massa saker och slängt.
Grundstädat varenda vrå fått ordning på mina papper.
Även sådana utföranden kan kännas som en nystart i livet.
 
En sak har jag lärt mig i alla fall och det är att aldrig aldrig
underskatta träning och rehabilitering med enbart kroppens kraft.
Träning och ett hälsosamt liv kan göra underverk.
Underverk som skapar dom lyckliga endorfinerna som förhoppningsvis
ska agera som boxningshandskar genom livet och alla motgångar.....
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är stolt över dig gumman!!! Bara att bli mer hälsosam kan ju få en att tänka annorlunda och få livet att ta oväntat många positiva vändningar :) Endorfiner is the shit!

2012-07-19 @ 23:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0