Suad

 
Det finns inte saker eller människor som jag känner
ett känt att jag kan ta inspiration ifrån men den dagen som jag
fann Suad och hennes blogg så blev jag så otroligt inspirerad.
Inte bara av henne som person utan av det hon hade åstadkommit och
hur långt hon hade kommit i livet trots motgångar och fördomar.
 
Ibland känner jag att fan, här sitter jag och gnäller över
all rasism och allt skit jag bemöter och tar del av dagligen men jag kan
bara vara lyckligt lottad över all skit som jag INTE bemöter eftersom
jag är kristen, adopterad och perfekt svensktalande.
Suad som är både svart, kvinna, ung, somalier och muslim med
sjal har sannerligen stött på en grymt mycket grövre rasism än jag.
Men trots det har hon redan tagit långa kliv i livet och befinner sig
på en nivå som är utom räckhåll för alla vidriga fördomar om somalier.
Hon är framgångsrik, sofistikerad, otroligt intelligent och faktumet
att hon använder alla dessa egenskaper till att förändra världen
och jobba med organisationer som förbättrar livssituationen för många människor,
gör henne bara mer beundransvärd.
 
Här sitter man och ursäktar sitt liv och gnäller för att man
inte tagit sig längre fram medan denna vackra gasell hoppar
över alla hinder och övervinner alla svårigheter och åstadkommer
så otroligt mycket med sitt liv.
Jag kan bara önska mig själv samma viljestyrka och samma
målmedvetenhet och hoppas att min framtid bär iväg åt samma håll som hennes.
Att jag också ska arbeta med sådant som jag brinner för och inte
låta någon stoppa mig eller hindra mig på vägen.
 
Man kan välja att drunkna och låta samhället styra ens framtid
eller så kan man göra som Suad och bevisa människor fel
och inte lägga sitt öde i andras händer.
 
Suad, min kära kära fantastiska inspirationskälla.
Glöm aldrig hur fantastiskt du är och låt inte
det inskränkta samhälle vi lever i kasta onda ögon på dig!
Glöm inte....
 
"THE FUTURE BELONGS TO THOSE WHO
PREPARE IT TODAY"
 
-Malcom X
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Hon verkar vara helt fantastisk.. :)

2012-07-19 @ 23:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0