Dom allra värsta djurplågarna ser ut såhär.....





Dom allra allra värsta djurplågarna i mina ögon är ägarna till dessa
stackars statushundar. Dom som tar bort alla djurinstinkter som
hunden har och börjar dressera dom som små bebisar och
klär upp dom som primadonnor.
Bägaren rann nästan över när jag läste att det hade
kommit barnvagnar för hundar. Då höll jag fan på att smälla av.
Ska djuren inte ens få gå längre....????

Många djuraktivister verkar inte förstå att djuren trivs bäst
i det dom är bäst i. Att vara djur. Inte maskotar.
Det är en sak att protestera mot djurplågeri och onödiga
övergrepp mot djur men i alla tider och i miljoner år har
djuren och människorna levt i ett slags samspel och det
är bara fel att rubba på vissa balanser som faktiskt existerar.

Personligen tycker jag inte att något djur ska vara i "fångenskap"
utan skulle hellre gå tillbaka till den forna tiden där djuren sprang
fritt och var vilda. Som dom är i många andra kontinenter.
Även fast jag själv har, ofrivilligt fått, ett husdjur, så anser jag inte
att dom ens ska existera som det men eftersom vi nu skapat en miljö
där vi inte kan ha djur springandes på gatorna och när vi även
har djur som måste beskyddas så är det ju bra att ta sig an husdjur
OM man kan och verkligen vill ta hand om dom.

Drömscenariumet vore väl om djur existerade i samliv
med oss som i exempelvis Indien...haha..det vore grymt!




Kommentarer
Postat av: Karin Djurhemmet E-tuna

Förlåt, men är du dum eller?

Skulle du hellre vilja bli behandlad såhär av din husse:

http://c23.nu/2012/05/29/abdullah-ahmad-thabit-19891116-6711-mordade-sin-hund-overklagar-igen-2/



Tycker du borde tänka om en gång till innan du uttalar dig om djurplågeri. Annars tycker jag du kan ta och söka hjälp någonstans.

2012-06-12 @ 02:13:27
Postat av: Linda

Ursäkta men är DU dum eller? Länka till en jävla hemsida där man skriver att bara för att djurplågaren råkade vara invandrare så skrev men att han och hans vänner till apor och blattar beter sig så bara för att man är invandrare? Läser du aldrig tidningen eller? Det fanns en jävla präst som blev av med sin titel nyligen för att han plågade sina djur. Dessutom finns det en hel del snedvridna människor som förgriper sig på djur också. Om du kan läsa, vilket jag inte tror att du kan, så skrev jag att jag är starkt emot djurplågeri men att jag tycker att beteendet mot djur när man curlar dom inte är rätt heller. Fråga vilken RIKTIG djurexpert som helst. Dom skulle säga samma sak. Länka aldrig sånt skit på den här bloggen igen. Är extremt förvånad att såna som du får jobba på djurhem.

2012-06-12 @ 11:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0