Första besöket på mödravårdscentralen



Har ju glömt att berätta om mitt första besök på mödravårdscentralen ju!!!
Visserligen var det inget nytt eller direkt spännande men det
var kul att komm dit igen och jag fick samma barnmorska som förra gången.
Jag vägde mig och tog några blodprover men slapp den obehagliga
undersökningen där man tar cellprover för att jag tog testet för nästan
4 år sedan när jag väntade Zarah. Ett glatt besked för uppskrämda mig
som inte gärna har okända människor som gräver på privata platser, hahaha!

Proverna visade bra resultat och alla värden såg bra ut.
Jag vägde in på 48 kg vilket kan verka lite men vi asiater har
en väldigt liten benstomme...hi hi hi!

Med andra barnet så springer man inte där så ofta som med
första så nästa gång jag ska dit är i augusti. Det är ganska långt tid emellan.
Men jag har redan fått tid för ultraljudet och dit ska jag den 3 juli.
Det ska dock blir spännande!!
Jag hoppas ju på en liten kille nu när jag har en tjej redan men
viktigast är att barnet är frisk och att allt går väl.
Så om lite mer än en månad så vi vet om lilla bebisen
showar för oss som Zarah gjorde när vi gjorde ultraljudet med henne.
Lilla divan.... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0