Tillbaka på jobbet

 
Efter mycket diskutioner med vårdcentralen och efter att ha
blivit bollad fram och tillbaka mellan mödravårdscentralen och
vårdcentralen så var jag tvungen att komma tillbaka till
jobbet för att inte förlora inkomst.
Förbannade system!
 
Ska tillbaka till vårdcentralen igen för t om försäkringskassan
tyckte att det var förklastligt att dom inte ens skickade
in min skjukskrivningsansökan, speciellt med tanke på
att jag har ett tungt intyg från min kiroprakter som skrivit
under att jag har ganska ordentliga skador i ryggen som
gör att jag åtminstone borde dra ner på arbetstimmar i och med
att jag är gravid och knappast kommer att bli lättare.
 
Det är faktiskt rätt sjukt att dom ska sätta krokben på
en på detta viset. Jag förstår att systemet måste bli hårdare
för att alltför många fuskar men dom har ju ens sjukdomshistoria
registrerad och min visar på 14 åsr arbete med väldigt få sjukdagar
och sjukskrivningar så när jag väl behöver en för att jag knappt
kan använda ryggen så kan dom i alla fall bemöta en med respekt
kan man tycka. Vad annars betalar jag skatt och a-kassa för?
 
Jaja..nu har jag fått plocka bort pass för att inte förstöra ryggen
men det påverkar ju min inkomst och föräldrarledighet.
Blir faktiskt rätt stressad då jag vill vara hemma minst ett år
i alla fall. Ska ta Cans dagar också.
 
Har jobbat två dagar nu och har redan ont igen.
Kan inte ta något smärtlindrande heller pga graviditeten.
Träning och rehabilitering är det som gäller nu.
Man ska bara hitta orken till att träna för att ha ork..hahaha...
Life Life Life.....
 

Kommentarer
Postat av: ANNE

Usch vad jobbigt :(
SV: Finns överallt nu ju, bland annat från Only :)

2012-06-27 @ 19:03:11
URL: http://favs.se/mode
Postat av: MaryCaroline

Usch, tråkigt med ryggen. Och japp, jävla system! Förstår ingenting rent ut sagt. Tråkigt också att inkomsten och föräldraledigheten påverkas. Mycket av sådant här gör en ju förvirrad och ja, stressad... Minst sagt...

2012-06-27 @ 21:10:36
URL: http://marycaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0