Unconditional love and friends

Igår så fick vi äran att komma på fest.
En fest som våra underbara vänner hade anordnat till äran av Cans
och min födelsedag som vi nyss hade.
Min gulliga vänner hade ordnat en liten fest i en lokal där Christine bor
och när vi kom in så hade dom dukat upp ett trevligt bort där
vi kunde avnjuta en 3-rätters middag.
Den ena rätten godare än den andra och allting hemlagat.

Det är en stor omställning för mig att ha dessa vänner.
Vänner som bryr sig, engagerar sig och faktiskt ser
en som en livskamrat även fast man bara är vänner.
En gång i tiden så svävade jag mellan riktigt dåliga vänner
och riktigt oengagerade vänner. Den ena sämre än den andra.
Kanske fann man dessa dåliga element för att man växte upp och levde
i en miljö som var förgiftat och där människorna var av den
mentalitet som krockade med min egen.
Men på sista åren har jag funnit en hel del bra livskamrater och
gjort mig av med tyngderna som bara förpestade mitt liv.
För vi människor är ju så jäkla bra på att hålla hos kvar i det som är dåligt.

Nu kan man andas ut.
Man vet vart man har sina vänner och man vet att dom backar
upp en i alla lägen och stannar i alla väder.
Man kan tro att det är något som borde vara för givet men
längs livet har jag lärt mig att aldrig underskatta en vettig och lojal vän.

Så tack till er alla.
Även dom vännerna som inte var med igår.
Vikten av en sann vän ska aldrig underskattas och ni ska
veta att jag håller er högt och varmt om hjärtat.

You are all THE ONES!!!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0