Mindre tollerans mot präster som begår brott mot djur än präster som begår brott mot barn?



Jag trodde att jag skulle smälla av när jag läste tidningen härmodagen!!!
En präst hade blivit av med sin titel för att han hade miskött sina hundar.
Den åtgärden var väl helt i sin ordning men när läser om alla barn som
utsätts för övergrepp och om prästerna i Sverige som antastat unga tjejer
på konfirmationsläger och som inte alls blivit av med sina titlar utan
får en simpel tllsägelse av sina kollegor då undrar man vart vi är på väg?
Nu menar jag inte att det ena måste utesluta det andra men varför i
helsike ska man spänna åt bältet när det kommer till djur men sen
blunda och gå vidare när det kommer till barn och ungdomar??
Vilken snedvriden och sjuk inställning inom kristedomen.
Dom här övergreppen är faktiskt en skam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0