Att få en lillasyster

 
 
Jag är riktigt stolt över Zarah och hur hon har tagit sin roll som syster.
Man har gått omkring med en oro i kroppen och föreställt sig
svartsjuka och en treårings kris men hon är helt fantastisk
med Alessia. Precis som jag innerst inne visste att hon skulle vara.
Hon vill vara med och hjälpa till hela tiden och är både duktigt och försiktigt.
Hon är överbeskyddande och väldigt väldigt kärleksfull mot sin syster.
Jag är glad att hon är lite äldre och dessutom väldigt vuxen i sättet
för det har nog underlättat en hel de pgal att hon är det.
 
Visst känner jag att hon är lite mer känslig och jag kan inte skälla
på henne utan att hon börjar gråta.
Försöker mitt allra bästa att ge henne samma uppmärksamhet och
tack vare att jag valt att inte amma så kan jag faktiskt ge 100% till båda barnen.
Hon kan vara med och mata och jag behöver inte känna mig låst.
Can kan hjälpa till och vi kan dela på ansvaret för båda barnen.
Känner mig som en mycket gladare mamma nu när jag valde
bort stressen med amningen. Hade ett helvete med det och
såg det bara som en belastning som hindrade mig från att
vara den mamman som jag ville vara.
Det är skönt att man är lite mer tolerant mot oss mammor
som väljer bort amningen.
Fick en tablett på sjukhuset för att stoppa mjölken och ingen
ifrågasatte det eller ville diskutera det.
 
Nu kan jag bara slappna av och njuta av mina två underbara
tjejer som tillför dubbel glädje i mitt liv.....
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Namnet Alessia är så så vackert! Nu när jag jobbar med yngre barn, syskonkärleken där gör en tårögd det känns i hjärtat :,) det finaste som finns!

Ang. Amning vad finns det för nackdelar med att inte amma? Har hört att det är bättre för barnet med amning men är inte så värst insatt.

Svar: Tror att man lever kvar i gammaldagsa tankar om att amning ska vara bättre men ny forskning har visat att ersättning är minst lika bra. Förut trodde man att allergiriskerna minskade men även det visade sig vara fek. Ersättningar är så pass bra nuförtiden.
Linda

2012-11-25 @ 10:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0