Even if I miss you, you´re better of without us

 
I söndags så var jag hemma hos min bror för han fyllde 25 i helgen.
Nero har fått vara hos min bror och hans sambo nu under en tid
så att vi kan få komma till ro med nya bebisen och jag får
återhämta mig från min operation.
 
Jag blev så lycklig av att se honom för Gud ska veta att han har det
hundra gånger bättre hos min bror och hans flickvän då hon
är en riktigt djurälskare och min bror har fäst sig vid honom som tusan.
Dom har tiden, orken och alla möjligheter att ta hand om honom
och det syns att han får det bästa en hund kan få hos dom.
Bara faktumet att han får gå ut minst två timmar om dagen är
så himla bra för den typen av rasen.
Att dom har skogsmiljö och han kan känna sig mer fri och
inte vara inlåst i vår tvåa och vänta på att vi ska palla gå ut 10 min med honom.
Och hur det ska bli nu med ett litet barn, en baby, som han kan krossa
bara han hoppar på henne. Gud jag kan verkligen inte se honom med oss igen.
Och av dom mest osjälviska skälen för jag älskar den där hunden och
vill att han ska ha det bästa i livet och inte vara instängd med oss.
Cans beslut att skaffa hund var egoistiskt, egoistiskt mot hunden och
egoistiskt mot familjen. Hela vårt liv förändrades när han kom och
trots att vi fäst oss hårt vid den lilla busen så blev det bara ett yttterliggare
dåligt samvete för man hade varken tid eller ork att ta hand om honom.
Man har knappt tid eller ork med sig själv och sina barn, som ska
komma främst.
 
Min man älskar Nero mer än livet sig själv och vill inte lämna honom.
Ett stort dilemma just nu!
Jag vill kan inte tvinga honom men jag hoppas han tar sitt
förnuft till fånga och ser till både hunden och vårt bästa.
Ger vi hunden till min bror så har han fördelen att kunna
träffa honom i alla fall!

Kommentarer
Postat av: ANNE

Du verkar vara en riktig djurälskare som tänker på hundens bästa! Cred till dig :) Hoppas Nero, hur det än blir, får ett bra liv. Han är otroligt söt :)

2012-11-29 @ 12:08:38
URL: http://favs.se/mode
Postat av: Gosia M

Gud så söt! Önskar ibland att jag levde lite mindre hektiskt liv så jag kunde ha husdjur :(

Svar: Haha, jaaa det har du helt rätt i! Men man vänjer sig så snabbt så det är ingen fara!

2012-11-30 @ 21:11:53
URL: http://gosias.blogg.se/
Postat av: Miss A

Hej Soullfood !! Har läst din blogg sen en tid tillbaks ,,men har aldrig kommenterat !! Fortsätt å skriv din blogg är guld!! Grattis till den nya familjemedlem också :)
*xoxo*

Svar: Tack snälla! Alltid kul med feedback och uppskattning!
Linda

2012-12-03 @ 13:49:04
URL: http://goldenheart88.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0