Storken är påväg

 
 
Nu börjar det närma sig!
Har äntligen haft mitt besök med läkaren förra veckan
och någon gång i början av nästa vecka så läggs jag in för snittet
och vår dotter får äntligen möta världen!
Sitter halvstressad och väntar på ett datum för snittet men än så
länge har dom inte ringt vilket känns konstigt då det knappt är en vecka kvar,
Doktorn sa att han trodde dom skulle lägga snittet runt den 12.
 
Det är ju helt otroligt att läkarnas inställning till snitt och barnmorskernas
ska skilja sååååå radikalt.
I torsdags när jag gick in för att möta läkaren så var jag beredd på att
fajtas och ta en diskution precis som med barnmorskan men jag hann
knappt komma in och sätta mig innan han sade att det bästa
vore att jag snittades då mitt bäcken var för trångt.
 
Grattis!!!!
Det är vad jag har sagt till min barnmorska i 6 månaders tid nu men
hennes nonchalanta inställning har visat att hon inte ens gått igenom journalen
då hon försökte påstå att det var mina värkar som inte synkroniserade med krystningarna.
Något som jag visste från början var osant.
 
Jag vet att det finns en otroligt stark vilja att kvinnor ska föda normalt
för att kejsarsnitt kostar så otroligt mycket mer men detta har
även lett till en stor mörkerläggning om hur illa många vanliga
förlossningar faktiskt går i jämförelse med snitt.
Uppdrag granskning och även andra program har luskat och
fått reda på att locket läggs på när det kommer till kvinnor som
blir skadade efter förlossningen.
 
Personligen har jag bara hört skräckhistorier om vanliga förlossningar
och är inte sugen på att hamna i samma situation.
Speciellt eftersom jag är en stor kandidat för en misslyckad vanlig förlossning.
Självklart går dom flesta bra men tack vare mitt bäcken så är varken
jag eller uppenbarligen inte läkarna heller, villiga att ta risken.
 
Problemet är att barnmorskan lyckas skrämma mig till en viss
del när det kommer till operation också.
Allt bullshit om risker och farligheter har gjort att man
ser det som att man väljer mellan pesten och kolera.
 
Jaja...det går väl bra tillslut.
Dagen kan inte komma snabbt nog tills min dotter kommet till världen.
Jag är så otroligt trött just nu och har ständigt ont.
Det är som att både jag och hon har ställt in oss på tanken
att: Nu får det vara slut, nu får det räcka!
Hon sparkar och pressar hej vilt och ibland är jag sängliggandes
en hel dag. Varav brist på blogging :)
 

Kommentarer
Postat av: Samira

Frågan är om jag någonsin kommer våga föda? Hmm låter så läskigt! Man trodde ju att vården skulle värna om ens hälsa, men icke... Pengar är ju viktigare. Blir så arg!!
Snart kommer din lilla prinsessa i alla fall, det är vi glada för:))

Svar: Ja jag kan knappt bärga mig!
Linda

2012-11-09 @ 12:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0