Blogg-dilemma

 
I veckan sattes jag lite på pottan, två gånger på en och samma dag.
Dilemmat gällde mina bloggar och som ni vet så har jag en
blogg med privata bilder som är spärrat med lösenord och så denna
som dock är anonym för att jag ska kunna skriva i princip vad jag vill.
 
Ingen i min familj eller släkt har tillgång till denna blogg och
ingen annan än min familj har tillgång till bildbloggen och
så hade jag hoppats på att det skulle förbli.
 
Dock mötte jag vänsterpartiledaren där jag bor när jag
och Samira var i centrum och han frågade om han kunde få
adressen till min blogg för han hade adressen till den gamla.
Jag blev lite stressad över frågan då jag försöker hålla denna lite mer privat.
 
Senare på kvällen så hade jag min mans bror och hans nya flickvän
på middag för första gången. Dom har dejtat i några månader och
söt som han är så ville han presentera henne för oss först.
Och när vi satt där och åt så frågade han mig om jag kunde visa
henne hur man kommer in på bildbloggen och ge henne lösenordet.
Och jag som inte ens ger adressen till min moster.
Vad ska man säga? Äh nej tyvärr den är hemlig och jag litar inte på dig.
För det är ju inte riktigt så man menar.
Men han har inte känt henne så länge och jag känner henne
definitivt inte så att min privata blogg med massa privata bilder
på mig och min familj ska hamna i händerna på en okänd människa
skrämmer mig lite.
Jag sa åt henne att lösenordet är hemligt och att det är väldigt
viktigt att ingen annan får tag i den så jag hoppas att hon respekterar det.
Jag märker ju på statistiken om inte annat men ändå.
Dilemma dilemma.
 
 

Kommentarer
Postat av: Samira

jag förstår din oro.. men det blir nog bra ska du se!:) det är ändå bra att du är så pass privat här på bloggen så att du faktiskt kan skriva exakt vad du vill och känner. för det har jag aldrig riktigt känt att jag kunnat i min blogg då jag inte har en blekaste aning om vem som läser.
"to blog or not to blog?" TO BLOG SÅKLART!! :D

2012-10-13 @ 23:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0