Frosseri

 
Usch jag är lite halväcklad av mig själv.
Har ätit osunt och tryckt i mig massa sötsaker och skit
i snart en månad och inte har jag kommit ut och rört på mig heller.
Har spärrat kortet till sats nu också så det är
extra viktigt att jag åtminstone kommer ut och promenerar.
 
Imorse vaknade jag och började dagen med en överdrivet
stor bit av kärleksmumstårtan jag köpte igår.
Sedan drack jag cola som jag egentligen bara dricker
när jag är ute på middag om ens det.
Efter maten så smällde jag i mig en pannacotta
och nu sitter jag och frossar i mig en pommes pinnes påse.
 
Jag som inbillar mig att jag ska bli värsta hälsofreaket och
börja träna 100% seriöst när nästa unge kommer borde
kanske ge mig själv en lite schysstare start än en start
där fett och socker bokstavligen flyter i mina ådror
.
Jag vill faktiskt komma i seriös form efter barn nr 2 för jag
ser helst att vi ska ha barn nr 3 också och jag blir knappast yngre.
Är inte en gammal morsa direkt för jag har inte fyllt 30 ännu
men barnafödande och familjelivet tär på krafterna och på kroppen
och kollapsar den så blir det varken roligt för mig eller barnen.
Jag vill vara en pigg, frisk och glad mamma som orkar aktivera
barnen och hitta på saker och inte en trött nedgången mamma
som låter dator och filmer ersätta mamma-rollen konstant.
Erkänner väl att det är skönt att ha just filmer som barnvakt
när mat ska lagas eller lägenheten ska städas men det får
inte bli en vana för att man själv ska ligga och slagga.
 
Hade inga problem med att infinna mig i mina 50-51 kg
efter att Zarah föddes men något som jag kämpade grymt hårt med
och som jag aldrig riktigt fick bort var hullet runt magen.
Ett ganska vanligt kvinnoproblem som gärna sätter sig.
Hade väl varit okej om resten av kroppen var i samma form
men att ha spinkiga armar och ben och sen mage var och är
inte speciellt smickrande.
 
Hoppas verkligen att jag ska få disciplin på
mig själv men jag vet hur svårt det är.
Ni får tjata på mig och hjälpa mig på traven :)

Kommentarer
Postat av: Daniela

Passa på nu det är faktiskt nääästan okey bara du äter iaf vitaminer och järntabletter. När du har fött och är på fötterna igen så då kan du sätta igång :))

2012-10-29 @ 00:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0