Håll din hund kopplad!!!!

 
Jag är glad att jag har varit/är, en egentligen väldigt hundrädd människa.
Skulle jag träffa min egen hund ute så skulle jag kissa på mig :)
Nu har jag haft Nero sen han var 8 veckor och rädslan har avtagit men
i början när han växte till sig och blev starkare så var jag lite skakis.
 
Faktumet att jag själv är hundrädd gör att jag nog kvalificerar som
en av dom mest respektfulla hundägarna.
Jag har alltid Nero kopplad och visar att jag har koll på
honom när det kommer barn och andra människor som ser allmänt
rädda ut och skulle aldrig få för mig att låta min hund gå fram till
någon utan tillåtelse eller hoppa på barn och sedan dra den vanliga
korkade hundägar-kommentaren: Men han är ingen farlig!
 
Är man rädd eller tycker man att hundar är obehagliga så spelar
varken storleken eller hundrasen roll för då är man rädd, punkt slut.
Har haft ägare till hundar som låtit hundar hoppa på mig fast jag är
livrädd och bara skrattat och sagt att hunden är snäll.
Det ger jag väl blanka fan i.
 
Idag mötte jag en kvinna med en lös hund och
här där vi bor så finns det skyltar om att det är
förbjudet med lösa hundar överallt!
Hennes förbannade hund sprang fram till Nero och gjorde så
han började dra och hoppa och sen har idioten mage att säga
att det är synd att min hund behöver vara kopplad för det måste
vara så obehagligt för halsen när dom rycker ifrån.
 
Jag svarade henne att hans hoppande och ryckande
borde vara bevis nog att han INTE klarar av att vara okopplad
och sen hade jag lust att be henne vända sig två mm om och
titta på skylten som hon stod under som uppmannar
såna som hon att man måste koppla sina hundar.
Jag bröt i alla fall inte mot några regler.
 
Det spelar ingen roll hur mycket disciplin du har på dina hundar för
att ha dom okopplade provocerar dom som har sina kopplade.
Dessutom utsätter man sin hund för fara ifall den dom springer
fram till en som är aggressiv och kanske biter vid hot.
 
Nä, tycker det är helt rätt att bötfälla hundägare med
lösa hundar. Speciellt i områden med barn och ständig rörelse.
Det är en fråga om respekt och inte rättigheter.
Föräldrar kan knappast koppla sina barn för att ta hänsyn
till oss med hundar.
Och med tanke på alla olyckor och dödsfall som inkluderat
hundar så får man faktiskt ta hänsyn till omgivningens rädsla
oavsett vilken hundras man har!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniela

Usch alldelses rätt!! Har du sett videon om hunden som bet pojken i brunns parken??? Fyyy

2012-10-09 @ 23:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0