Intensiv dag

 
Idag hade jag en riktig intensiv dag!
Jag hade knappt sovit något, vilket inte är ovanligt då blåsan tvingar
upp mig minst två gånger per natt och kaggen inte gör det så lätt att sova skönt.
 
Jag vaknade 8.00 i koma för att ta min dotter till dagis.
När jag kom hem tänkte jag att nu har jag haft en vilovecka efter att
jag slutade jobba så nu var det dags att börja träna igen.
Ringde Archana för att hitta en ursäkt för att slippa träna men hon
var upptagen så pallrade jag mig faktiskt iväg till gymmet och
tränade i en timme.
 
Sen handlade jag lite, åkte hem och fixade mig för
att sedan sticka och hämta Zarah och dra ner till centrum.
Ville införskaffa mig fotoalbum då jag har tusen lösa foton
liggandes i en kartong.
 
När vi kom hem var Zarah på det värsta humöret någonsin.
Hon var fruktansvärt övertrött men kunde inte somna så
hon skrek och grät hela tiden medan jag försökte laga mat och städa.
Maten tog tid för jag skulle göra eget mos, vilket är en process och
sen steka biffar och göra kantarellsås.
Dessutom skulle jag göra den där förbannade pajen också.
Allt till Zarahs ljuvliga skrik :)
 
Efter att jag lagat mat och gjort pajen med Zarah så var
jag tvungen att städa hela köket och dammsuga.
Tillslut sa magen ifrån och spände värre än en kanonkula.
Första tecknet på att man ska tagga ner.
Så jag slängde mig i badet för att få magen att slappna av.
Gissa vem som kom efter :)
 
Så badet var stressig istället för avkopplande och
jag hade knappt tid att ta igen mig för jag skulle natta lilltjejen.
Tillslut sov alla och jag tänkte göra detsamma men då hade
jag kommit in i andra andningen så det var kört.
Så nu sitter jag här och ger er en massa att läsa medan
jag tittar på alla criminalserier och funderar på om jag
ska ta en till bit av den där goda pajen som jag bakat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0