Så länge andra profiterar på att invandrare fuskar så är det tydligen okej?!

Jag fortsätter störa mig på att vi bor i hycklarnas paradis.
 
Detta hyckleri gäller åsikterna om att vi invandrare tydligen
bara kan tjäna pengar genom att fuska oavsett om vi blir rika eller
om vi lever på socialbidrag.
Det är den där ständiga refrängen om att vi ska slita arslet
av oss men vi får absolut inte tjäna på det.
Däremot går det jättebra att fuska och fiffla om landets invånare
och landet självt kan profitera på det.
 
Min mans taxikörande ger mig bara mer bekräftelse på åsikter
som jag redan besitter. Mina åsikter har dessvärre aldrig bevisats fel.
 
Det är så ironiskt att höra honom berätta att varenda kund
vill att han ska fiffla med pengar.
Stoppa taxametern eller köra svart så att kunden kan tjäna en hacka.
Ännu mer förvånad blev jag när han berättade att enbart en invandrare
hade bett honom att göra det men sedan accepterat ett nej.
Resten försöker göra allt för att han ska missköta sitt jobb
och det gäller allt från att köra svart till att köra för fort för
att taxametern inte ska ticka på.
Allra värsta är dom rika som på det även ska pruta.
Min man är dock klockren när han sätter dom på plats genom
att ifrågasätta varför han ska riskera både jobb och fängelse
för ett par hundra och vänder på kakan så att han får dem att
skämmas för att dom försöker vara giriga och snåla.
 
Man måste älska moralen.
Allt jävla gnäll om att invandrare jobbar svart och fuskar men
det är helt okej om man kan få åka taxi billigare, om man kan betala
30:- /h för en polack som bygger om hemma hos sig istället för 150:-
för en svensk, om man kan ha en mongol som kommer och städar
för halva priset, om man kan anställa någon som ersätter 5 stycken
för samma pris och samma jobb.
 
Så om jag förstår logiken rätt i detta underbara samhälle
så är det inte okej om invandrare fifflar när dom själva
tjänar på det och kan leva gott men om någon annan gör det så är det toppen?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0