Zarah kör GI-diet

 
Jag har ett stort problem med Zarah och det är att från ingenstans har
blivit ganska kräsen och jobbig med maten.
Och det värsta är att hon kör gi-dieten och vägrar äta
ris, potatis, bröd och annat som barn ändå behöver för att växa.
Jag vet att många talar för att även småbarn ska köra utan kolhydrater
men jag kan för mitt liv inte tro att det skulle göra dem gott.
 
Hon äter i och försig pasta och hon äter gärna bröd till maten som
en riktigt italienare men mos, stekt potatis, risotto och annat gott
ratar hon och kör på proteinet.
 
Det har blivit en kamp vid matbordet och hon gör precis som min
lillebror gjorde när han var liten.
Hon pratar bort tiden för att slippa äta. Klassiskt!
 
Hon äter tydligen bra på dagis så det känns skönt men frukosten
är kämpig och ibland blir det knappt någon middag.
Skulle jag servera skaldjur skulle hon frossa för det älskar
hon den lilla matkritikern. Precis som sin mamma, dyra matvanor :)
 
Jaja, det kanske blir bättre i framtiden.
Hon följer sin viktkurva och får uppenbarligen i sig tillräckligt.
Vill inte tjata ner henne om maten heller så att det relateras
till något jobbigt. Man får väl bara ta det som det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0