Över en dag blev jag både pedofil och terrorist

 
Jag är en idiot och min man likaså ibland.
Vi har inget virusskydd på våran stationära dator.
Vi har skaffat på våran bärbara men struntat i den andra
eller mer eller mindre skjutit upp det.
Ibland när jag googlar efter bilder till mina inlägg så kommer
jag in på mindre önskvärda sidor och när jag skrev om pedofiler så
kan ni ju tänka vad jag hittade på mina sökningar.
Även min email har skickat och fått en del skumma mejl och
ibland har man trott att det varit från vänner och öppnat dem.
 
I onsdags när jag satt vid den stationära och bloggade så
kom den övre bilden upp och det stod att min dator blivit spärrad
av polisen som funnit mig skyldig till att besöka pedofilsidor
och dessutom för att ha skickat mejl med terroristiska inslag.
Mitt hjärta slog tre hundra volter och jag såg ett hemskt scenarion
framför mig och tänkte att fan nu har jag hamnat på förbjudna sidor
när jag bloggat och dom tror att jag har det intresset och jag tänkte att
virusmejlen som skickats utan min vetskap dolde terrorism och det
såg ut som att det var jag som personligen skickat dem fast dom
skickats automatiskt!
 
Jag reagerade dock i min panik på att jag för tusen kr
kunde köpa mig fri från anklagelserna och jag tänkte för
mig själv att om dom nu trodde att jag och/eller min man var
pedofiler eller terrorister så borde med all sannolikhet inte
tusen kronor få polisen att titta åt andra håller.
 
Så jag ringde polisen och pratade med dom och dom berättade
om detta virus och jag kände mig 10 kg lättare.
Jag hade nästan panik när jag pratade med dem och sa
att vi hade barn själva och att vi aldrig skulle stödja eller
logga in på såna här sidor och verksamheter.
Efteråt funderade jag på om min desperation kanske
fick mig att framstå som lite skyldig ändå.
 
Och visst kände man sig skyldig för att man inte skaffat
ett virusprogram och för att man faktiskt visste om att
man hamnat på konstiga sidor för att man naivt tryckt
sig fram till sidor när man sökt bilder till sina inlägg.
Och jag vet ju att min man som inte tillhör datagenerationen
också gärna öppnar mejl och konstiga saker som han inte
vet vad det är för något.
 
Rädd var man för att polisen faktiskt hade dessa misstankar
och för att dom skulle komma och ta Zarah eller nåt.
Har fortfarande inte glömt den inte så gamla rubriken
om familjen som blev felanklagade och fick sina barn omhändertagna
av socialen men som sedan vann tillbaka dem då anklagelserna var
fel och allt ett stort missförstånd.
 
Nu känner jag mig lugn och min brorsa ska
komma och rensa datorn så jag kan starta den igen.
Eller så får jag lämna in den. Får se hur det blir.
Har gjort en anmälan hos polisen i alla fall.
Men farao vad skrämmande upplevelse!

Kommentarer
Postat av: Tanja

Låter läskigt! kan tänka mig vilken panik du fick!

2012-09-23 @ 19:48:17
URL: http://tanjaselma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0