Stand-up med Zarah

Jag har världens roligaste dotter!
Även på dagis så har hon tagit platsen som stand-up komiker
och eftersom hon är så extremt verbal och även lite lill-gammal så
snitsar hon till det så att hon får ett riktigt grymt uppträdande  :)
 
Hon snappar ju även upp allting som man säger så man
får passa sig noga och välja sina ord.
 
Häromkvällen så badade vi alla i vårt lilla lilla badkar.
Vi satt som ihoptryckta sardiner men det var mysigt.
När man är gravid så är det ju inte bara magen som sväller
utan andra delar också och min man, soma alla andra män,
är ju väldigt fixerad vid dom delarna hos tjejer så han
kunde ju inte låta bli att stirra och det såg ju Zarah som
har väldigt öppna ögon. Varav hon säger:
 
- Vad tittar du på pappa?
Tittar du mammas mage och bebisen?
 
Hahahaha... ja det var ju precis det han tittade på!
 
Sen idag när vi satt i bilen så jag jag och Can och pratade
och tillslut ville hon att vi skulle lyssna på henne så hon sträcker upp
handen som om att hon vore i ett klassrum och säger:
 
- Ursäkta mig men får jag säga något!
 
Varje gång jag tjatar på henne så svarar hon:
 
-Men mamma min älskling, du behöver inte tjata på mig.
 
Det är svårt att beskriva i text vad hon hon säger för man måste nästan
se hennes uttryck och höra hennes röst för att förstå charmen.
 
Hon är verkligen mitt lilla underbarn och min solstråle.
Hon säger ofta att hon älskar mig, eller I love you.
Igår sade hon: Mamma du är så snäll jämt och mitt hjärta smällte.
Hon är omhändertagande, lägger en filt på en när man somnat,
hjälper till att bära när man ska ner till tvätten, hjälper till att plocka
ut och in tvätten, plockar undan disken efter sig och förstår att
hon ska lägga in sina saker i garderoben så att hunden inte biter på dom.
Säger åt hunden att inte hoppa på min mage för det ligger bebis där.
Klappar på magen pussar den och säger kom ut lilla bebis jag saknar dig.
Hon torkar mina tårar när jag får mina hormonutfall när jag tittar
på känsliga filmer, kramar mig och säger att allt ska bli bra.
Säger åt mig att sluta jobba för att jag måste tänka på bebisen och
för att jag måste vila.
Gråter  när jag går och vädjar att jag alltid ska vara hemma.
Då krossar hon i och försig mitt hjärta för jag hatar också att lämna henne.
 
Jag kan bara önska att nästa barn bli häflten så härlig som Zarah och
att Zarah själv kommer att se sin syster som ett tillskott och inte konkurrens.
Hunden gick an för att hon vet att jag prioriterar henne och att det
var mer pappas beslut att ta in Nero men en till syster kan ju
orsaka svartsjukekänslor eftersom det är någon som jag
måste ge lika mycket kärlek till och kanske ta hand om mera för
att en liten bebis är så beroende av ens hjälp jämfört med en tre-åring
som kan gå, sköta sina toalettbesök och klara sig någorlunda på egen hand.
Vi får se, det är mycket upp till oss också att låta Zarah
vara delaktig och få känna att det verkligen är hennes familjemedlem också.
Och eftersom jag inte ska amma så kommer hon att kunna vara med
och mata osv och behöver inte känna att jag går undan med den lilla
och utesluter henne.
 
Det blir nog bra. Ser fram emot två söta töser i hemmet!
 

Kommentarer
Postat av: Jojo

Åh vilken söt dotter du verkar ha =) Barn är för himla härliga och härligt ärliga. Blev själv nästan lite tårögd och börja längta till min bebis kommer =)

2012-09-08 @ 09:15:14
URL: http://mostwanted.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0