Yo momma

 
Jag svär på Gud att jag kommer att hänga nästa man som försvarar sin
mamma före sin fru eller som drar upp mamma-kortet för att få
den han är tillsammans med att känna sig otillräcklig eller dålig.
Jävla mamma-grisar säger jag bara!
Trodde att just denna detalj var uppbokad av våra kära invandrarmän
men inser att även svenska kvinnor genomgår exakt samma dilemma.
 
Det är dessa stenåldersmorsor som curlat sönder sina
små pojkar så att dom inte är funktionella i ett samhälle som 2013.
 
Men min mamma klarade av att föda fem barn och ta hand om dom,
men min mamma lagade alltid hemmalagad mat till mig, men min
mamma strök alltid mina byxor, men min mamma bla bla bla.
Go to hell you and yo fucking momma!!!!!
 
Ibland vill man bara smälla till dessa män i ansikte.
En riktig bitchslap både till vänster och höger.
 
Wake up and smell the coffee!!!!
 
Ja din mamma gjorde allt det där men din mamma
ser ut som hon har gått igenom hundra svåra år, din mamma har
aldrig aldrig gjort något för sig själv, din mamma har inte ens haft
möjligheten att tänka på sig själv, din mamma fick inte ens äga en egen tanke,
din mamma var bakgrundsdansaren till familjens scen, din mamma
fick aldrig höra så mycket som ett tack för allting hon gjorde, din mammas
liv har bestått av att leva för alla andra än sig själv, din mamma
har levt genom sin man, din mamma fick aldrig möjligheten att
stå på egna ben, kort talat, din mamma var en trofé-fru som
uppskattades för sina tjänser likt ett hembiträde och inte
för den hon var och för dom egenskaperna som hon hade!!
 
Ingen kvinna med vett vill sätta sig i den positionen år 2013.
Man har ett liv och leva och det ska man leva till fullo.
Inte sagt att man ska bli en ragata som ska dra
feministkortet vid minsta lilla diskussion.
 
Jag gör allt i hemmet, tar största ansvaret för barnen, jobbar
och samtidigt håller jag tre blogar vid liv, engagerar mig i
samhällsproblem, bloggar för unicef, håller mina vänskaper underhållna till 100%,
försöker finnas till för allt och alla, plus underhåller mig själv och
försöker att se ut som en välmående människa och inte
som en nedgången småbarnsförälder.
Det sista man vill höra då är att någon möjligtvis skulle
kunna vara mycket bättre än det man är.
 
Nej åt helvete med dessa mamma-grisar till män
som fortsätter att leva i en drömvärld med en
fantasifru som huvudroll.
 
Förstår dom inte att många många kvinnor idag gör
precis samma jobb som deras mamma.
Men jämfört med det så måste dom plussa på en karriär,
ett slitande heltidsjobb, fotomodelskroppen och
otacksamma män som jämt och ständigt tror att
gräset är grönare på andra sidan.
 
Tacka fan för att kvinnorna 2013 är bittra,
trötta och förbannat less på män som fortfarande
ammas av deras mammor!

Kommentarer
Postat av: samira

Bra skrivet Linda!! Mycket frustration, men jag förstår dig verkligen!! Kämpa på du fina, vackra, underbara kvinna och framförallt MAMMA! <3

2013-04-06 @ 11:45:30
URL: http://bouaradajetaime.blogspot.com
Postat av: Miss A

vilken bra text..som vanligt skriver du grymt bra

2013-04-10 @ 21:36:42
URL: http://goldenheart88.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0