Finding my way back to faith

 
Jag har funnit min väg tillbaka till kyrkan igen.
Det kan verka gammeldags och konservativt men jag är faktiskt uppväxt
med kyrkan och den kristna tron i så det är inget främmande för mig.
Jag gick i kyrkans öppna förskola, mamma sjöng i kyrkan, mormor
arbetade i kyrkan och morfar var en av Sveriges bästa orgelspelare.
 
Pga omständigheter så blev kyrkan ett tag ett minne blott men
nu har jag börjat gå i kyrkan på onsdagar med mina döttrar för
att lägga en bas och sen får dom välja själv om intresset finns.
Men jag vill att dom ska ta del av kristendomen för jag tror att det
kan vara viktigt att vara delaktigt i något som faktiskt handlar mer
om moraliska grundvärderingar än ytliga saker och materialism.
 
Jag vet att människor inte kopplar tro och religion med något vettigt år 2013.
Alla tror att troende människor är fanatiska folk likt sektmedlemmar.
Och enbart ett tränat öga kan se att troende människor inte alls
går samma villospår som extremister
.
Att tro på något högre än sig själv är hälsosamt när tiderna är svåra.
Att manipulera fram en tro och begå brott i trons namn är varken
kristet, judiskt, muslimskt, hinduistiskt eller buddhistiskt!
 
Faktum är att fler människor skulle behöva gå tillbaka till den
kristna tron i Sverige. Fler människor skulle behöva finna sina
svar och lätta sina bördor i kyrkan istället för i ändlösa flaskbottnar,
piller och hat.
 
Vi ratar kyrkan i Sverige men vänder oss gärna ditt vid giftemål och
dop så att vi kan frossa i materialistiska gåvor.
Alltför många är bara kristna över en dag och av fel anledning.
 
Själv hoppas jag på ännu mer engagemang i kyrkan från vårt håll.
För när allt känns mörkt som det då och då kan göra så kan
det vara skönt att omges av lite ljus.....
 
 

Kommentarer
Postat av: Samira

Vad fint skrivet Linda! Jag tycker det är jätte bra att du hittat tillbaka till din tro! Allt som hjälper en människa till det bättre är bra!:)

2013-02-20 @ 22:42:44
URL: http://bouaradajetaime.blogspot.com
Postat av: Daniela

Jag håller med Samira! :)

2013-02-20 @ 23:41:11
URL: http://dlorenas.blogg.se
Postat av: Sara

Väldigt vackert skrivet rakt från ditt hjärta, och berörande.

2013-02-23 @ 08:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0