Bling bling

 
Den 25 februari så fyller jag 30 år.
Jag ska ha en stor fest tänkte jag, tillsammans med en annan
tjej och förhoppningsvis min killkompis som också fyllt 30 nyligen.
Jag vill hyra en lokal här där vi bor och jag känner ägaren så
jag hoppas på att få ett bra pris så jag kan arrendera halva hans ställe.
 
När vi var i guldbutikerna idag så tittade min man på en riktigt
fet bling bling ring och sade att han skulle vilja ge mig en
grym ring i 30-års present.
 
Normalt skulle väl en tjej bli hysterisk över lite guld och diamanter
men jag är faktiskt inte en bling bling brud så jag tackade nej.
Känns överflödigt med tanke på att jag knappt bär örhängen längre
som brukade vara något som symboliserade mig är jag var yngre.
Har så himla fina smycken och värdefulla smycken i äkta guld
och diamantsmycken som jag fått vid speciella tillfällen.
Men dom ligger bara och dammar så att slösa en smärre förmögenhet
på något jag knappt kommer använda känns trist.
Gör hellre en resa med familjen eller något annat kul.
 
Can bär inte heller smycken men han har en ögonsten som
han har unnat sig själv och det är hans rolexklocka.
Herregud den är värd en kontantinsats till en lägenhet.
Helt onödigt enligt mig men jag har aldrig haft intresse för klockor.
Men han förtjänar väl en eftersom det också är det enda han bär.
 
Jag vet vad jag ska pantsätta om jag blick lack på honom
någon gång eller om han skulle göra något riktigt dumt:)
 
Nej bling bling är nada för mig och när jag ser folk som har
för mycket sånt så kan det kännas som att dom har något och bevisa
och behöver hävda sig själva.
Hade en kollega som bar ett tong guldsmycken runt halsen när hon
jobbade och det så bara komiskt ut.
Charkkläder och så en rappares bling bling på det. Hahahaha!
 
Det jag skulle tänka mig att unna mig är en ring med
mitt namn i silver.
Men en tatuering står högst på listan just nu!
 
 

Kommentarer
Postat av: Miss A

Hej Linda :) va kul att du kommenterar på min blogg.. Och grattis i förskott :D .. Det var enn klokt beslut att tacka nej till *bling blingen* med tanka på att man använda dom pengarna till annat,, U go girl ... Det är måndag och jag hoppas du får en bra vecka .. Hugz / xoxo

2013-01-07 @ 19:02:12
URL: http://goldenheart88.wordpress.com
Postat av: Miss A

hahah sitter här nu och läser min förra kommentar .loool jag kan verkligen inte skriva ibland

2013-01-09 @ 15:36:15
URL: http://goldenheart88.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0