Dracula

 
Tvåbarnslivet är fantastiskt!
Det har förvandlat mig till Dracula själv.
Heeeeeeelvete vilka dåliga rutiner vi har fått.
Jag har vänt på dygnet tack vare Alessia och är uppe till
halv 6 på morgonen. Lagom till att Alessia som nu faktiskt sover
på nätterna, vaknar och vill bli underhållen.
Hon nöjer sig minsann inte med att ligga och mysa i ens famn
utan hon vill att man ska skutta runt med henne och göra en
sightsing i lägenheten.
 
Zarah som nu också är hemma för att Can har tagit pappaledigt
med henne vägrar sova på nätterna och igår var även hon
vaken till halv sex på morgonen. Hon ska vara uppe med mig och
titta på tv, sen kommer hon på att hon är hungrig och hjälper inte
det så fejkar hon toalettbesök. Själv har man väldigt lite ork
att bråka med henne så det utnyttjar hon till 100%.
 
Så nu har jag en tre-åring som håller mig uppe till fyra-fem på morgonen
och en nyfödd som vaknar sex på morgonen så ja, allt som allt är
det ca 1-2 timmars sömn som gäller. Sen får man lite småsömn fram
till klockan är 12 men det är värre att vakna med en timmes mellanrum.
Att bli totalt psykad för att man väcks i djupsömnen flera ggr på rad.
 
Lite sömn = extremt lite mat = ständigt trött = kommer inte
ut och får luft = grinig mamma = mallen för småbarnslivet
 
Småbarnslivet, can´t live with it, can´t live without it...hahahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0