Villig att skatta bort din passion för kött??

 
Det börjar viskas om att det ska upp på förslag att vi ska
börja skatta för vårat köttintag.
Tydligen äter vi ca: 25 kg kött per perso i Sverige och det påverka miljön.
Och visst ska man vara rädd om miljön!
Man ska inte underskatta dom små stegen som i framtiden kan ta
större steg fram till en bättre miljö och en sundare värld.
Men hur långt ska vi egentligen dra saker och ting?
Och till vilken spets?
 
Ska ordet hen få definiera något så stort och viktigt som jämställdhet?
Ska vi börja med att gå in och dirigera i privata människor liv
om hur dom ska dela upp sin föräldrarledighet?
Ska vi prata djurrättigheter FÖRE människorättigheter?
Ska systemet avgöra vad jag vill stoppa och inte stoppa i min mage?
Är det snart dags att införa skatt på hur mycket man skiter per dag?
Jag vet inte vart man drar gränsen och hur långt man egentligen
kan gå för att nå vissa mål?
 
Det enda jag vet är att våra privata liv börjar mer och mer se ut som
robotliknande liv och att allt för många fingrar ska in och börja peka och bestämma
över saker som borde vara våra privata beslut att ta.
Äger jag inte ens rättigheterna över min egen kost så kan
jag lika gärna kasta in handduken och börja kalla mig själv för livegen!
 

Kommentarer
Postat av: Liborius

sv. haha jag kan tänka mig det :) man får se till att ta hjälp av sina nära och kära, planera och göra allt i god tid:) men det måste väl varit lite roligt också?;)

2013-01-27 @ 10:13:16
URL: http://liborius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0