Baby-devil

 = ZARAH
 
 
Min dotter har på senaste tiden bytt skepnad.
Hon är numera än 3-åring i djävulsform.
Hennes personlighet består av två saker just nu: Tre-års trots
och svartsjuk storesyster med uppmärksamhetsbehov.
 
Oh my lord!!!
Ser ljust på framtiden just nu, speciellt när jag inser
att tonårstiden med Zarah kommer att vara helt underbar.
Ha ha ha ha!
 
Fasiken vilken bestämd liten dam.
Jag vet inte om jag ska älska eller hata den sidan av henne.
Är helt slutkörd med två barn och en man som numera jobbar
24 timmar om dygnet med sina två företag.
 
Idag plockade jag bort alla Zarahs leksaker och filmer.
Det blev hårda konsekvenser efter en vecka av rent helvete.
Det har bara varit argumentationer, skrik och bråk.
Är så less på det och jag blir faktiskt ledsen i själen av
att bråka med min lilla älskling som jag håller av.
Samtidigt som jag måste bli hårdare och mer konsekvent för
både hennes och mitt eget bästa.
Finns inget värre än curlade och bortskämda ungar.
 
Zarah är första barnbarnet hos båda familjerna och
första barnet i vänskapskretsen så hon har alltid
haft 100% uppmärksamhet från alla håll.
Sen har hon ju hjälpt till på traven genom att vara
så förbaskat söt och charmig så hon har varit
ett barn som alltid fått mycket uppmärksamhet från alla håll.
Sen kom lillasyster och då kom även en delad plats på scenen.
Så alla dessa utbrott och konflikter är väl en naturligt del
av livet och en del av hennes ålder men lika jobbiga är dom för det.
 
= Linda
 
 

Kommentarer
Postat av: samira

aww lilla zarah!! hoppas detta är fas som går över snart! barn i trotsåldern är inget att leka med... haha

2013-03-31 @ 13:35:54
URL: http://bouaradajetaime.blogspot.com
Postat av: Christine

Ha ha ha be patient :) En tröst kan väl vara att när Alessia är i den åldern, ja då vill Zarah hellre lära sig klockan och att läsa :)

2013-04-06 @ 19:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0