Uppdatering om vår sökning av boende!

Jag vet inte om ni minns att jag berättade att vi stod och budade på en
en villa nyligen och att vi...eller rättare sagt min man, var helt besatt
av att köpa den. Villan var dock riktigt nedgången så jag personligen
kände hela tiden att den skulle bli för mycket för oss.
 
Priset gick upp en miljon och vi slutade buda.
Helt plötsligt såldes den för en halv miljon mindre än sista budet.
Vi vet inte vad som hände men vi förlorade den och i efterhand
kan jag nog bara säga: Tack gode gud!
 
Men nu har vi stått och kämpat för att få en fyra som ligger
bara 3 minuter från vår lägenhet!
Samma gata men längre ner.
Ägarna har varit ENORMT träskalliga så vi har hållt på och
förmedlat med dem i tre veckor nu.
Och idag sa dom äntligen ja!!!!!!
Vi får en fyra på nästan 100 kvm, slipper byta område, plus så lyckades vi få den
för 200.000 kr under det begärda priset.
Vi ska kolla upp föreningens ekonomi och stämmer allt så
skriver vi på papper inom några dagar!
 
Jag känner mig mentalt redo att lämna min älskade tvåa,
min första lägenhet som jag hållt kär i många år!
Det kanske låter löjligt men jag har inte varit redo att släppa taget om mitt
hem förrän nu. mitt hem har varit mitt tempel, en trygghet och en stor kärlek
som varit med mig i tio år snart.
 
Nu är jag redo att flyga ut ur boet och kan inte vänta med att
få träda in i ett hem där man kan ha lite större middasbjudningar och
där barnen får ha ett eget flickrum och jag får ha min lilla lilla walk-in closet :)
 
Här kommer lite bilder på vår EVENTUELLA nya lägenhet!
 
 
Jag älskar dom små mysiga detaljerna.
Inbygga hyllor i väggarna i barnens rum och
små fack i vardagsrummen!
Mycket fiffigt!
 

Kommentarer
Postat av: samira

Graaaaattiiis!!!! :D Vilka glada nyheter!!!
När ska ni flytta i så fall? :) Vad kul!!

2013-05-09 @ 14:08:29
URL: http://bouaradajetaime.blogspot.com
Postat av: Christine

Grattis igen!!!! Den är verkligen jättefin :) Får fixa köket någon dag! Min syrra köpte en etta på samma väg som jag bor på igår. Bara 2 hus bort:) Så verkar vara köptider nu! Snart kanske jag också hitar något. Vill ha en tvåa på samma väg som nu! Kram

2013-05-09 @ 15:25:51
Postat av: Anonym

Woooow inte dåligt :):):)

2013-05-12 @ 02:02:39
Postat av: Afrobellas

Guud så fint, älskar inredning =)

2013-05-13 @ 12:43:42
URL: http://flygmedvinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0